13:09 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با فساد

ذاکر: مبارزه با فساد یکی از ویژگی‌های مدرس خیابانی است
نماد برتر- نماینده ارومیه مبارزه با فساد را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت عنوان و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های آقای مدرس خیابانی فراجناحی عمل کردن و توجه به تخصص و توانمندی است.
بررسی وضعیت خدمات الکترونیک در وزارت کشور
پایگاه خبری راد: وزارت کشور ۱۰ مجوز برای ارائه خدمات صادر می‌کند که از این تعداد تنها دو مورد در فرایندی کاملا الکترونیک قرار داشته و هشت مورد دیگر فرایندی غیرالکترونیک دارند.
احتمال افزایش ۱۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه برخورد قضایی با مفسدان اقتصادی باید با اقدامات تکمیلی دولت و مجلس همراه شود تا موفق باشد، گفت: با توجه به تجربه کشورهای دیگر در این زمینه، در صورت موفقیت‌آمیز بودن مبارزه با فساد احتمال افزایش ۱۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی وجود دارد.
ایران در شاخص‌های فساد جایگاه خوبی ندارد
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه ایران در شاخص‌های جهانی فساد جایگاه خوبی ندارد، ساده‌سازی قوانین و مقررات، کاهش دخالت دولت در اقتصاد و باز گذاشتن دست رسانه‌ها و مطبوعات را از اصلی ترین راهکارهای غیرقضایی مقابله با فساد توصیف کرد.
استثناپذیری در مقررات فساد می‌آورد
پایگاه خبری راد: هرچند برخورد با اشخاص و متخلفان اقتصادی می‌تواند در مبارزه با فساد به نتیجه منتهی شود اما یک اقتصاددان معتقد است برای برخورد ریشه‌ای با مقوله فساد اقتصادی باید به قوانین و مقررات و استثنا قائل نشدن در آنها توجه ویژه‌ای داشت.
انتخابات نظام مهندسی با یک علامت سوال
پایگاه خبری راد: راهیابی حدود ۴۰ درصد افراد از لیست رزرو به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، علامت سوالاتی را در اذهان جامعه مهندسی ایجاد کرد که آیا این عملکرد وزارتخانه قانونی بوده یا خیر.
جاخالی‌های اصلاح بودجه
پایگاه خبری راد: اصلاح ساختار بودجه در حالی در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و طرحی را در این رابطه در حال بررسی دارند که به اعتقاد برخی کارشناسان، موضوع جدیدی در این طرح دیده نمی‌شود و از برخی الزامات اصلاحی خالی است. اصلاح ساختاری دولت و منطقی‌سازی اندازه آن، حذف موازی‌کاری‌ها، تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی و تمرکز زدایی از بودجه از جمله جاخالی‌های طرح اصلاحی به شمار می‌رود.
 وام‌ها ربوی شده‌اند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نشاط عامل رشد و نیاز بشری است بیان کرد: ‌مدرسه باید شاد باشد و برخورد سلبی و عزل مدیر راه حل موضوع نخواهد بود.
باید بساط دلالان جمع شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فساد، هر صنعتی را از بین می‌برد بر ضرورت مبارزه با این پدیده تاکید کرد و از دستگاه‌های نظارتی خواست که بساط دلالان را جمع کنند.
بسیاری از فسادها در زمینه بانک‌ها و ارز مربوط به کوتاهی‌ مدیران است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: بسیاری از فسادها در زمینه بانک‌ها و ارز مربوط به کوتاهی‌هایی است که مدیران دارند.
با نگاه وارداتی نمی‌توان شعار حمایت از تولید و اشتغال سر داد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید تیمی متشکل از کارآفرینان و تولیدگران با رویکرد اشتغال در دولت ایجاد شود و در بحث واگذاری‌ها، سهام کارخانه‌ها به کارگران و بازنشستگان آنها واگذار شود.
کبیری: دولت نظارت ویژه‌ای بر قیمت‌ها و گرانی‌ها داشته باشد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت در مبارزه با اشرافی‌گری باید خود پیشقدم شود اظهار کرد: تبعیض‌ها مردم را رنج می‌دهد مسئولین باید در تراز مردم زندگی کنند.
چرا در خودروسازی با صنعت مونتاژی و گران روبرو هستیم، اما در ساخت موشک پیشرفت کرده‌ایم؟
پایگاه خبری راد: دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحلیل بیانیه "گام دوم انقلاب" با تمرکز بر پیشرفت‌های علمی دوران چهل ساله‌ انقلاب و افق‌های پیش‌رو در این زمینه پرداخت و گفت: دلیل این‌که چرا در صنایع موشکی که به لحاظ دانشی، بسیار پیچیده و پیشرفته است، از ظرفیت و توان دانشمندان و دانشگاهیان ما استفاده شده، اما در صنایع خودروسازی استفاده نشده، این است که در کشور «مدیریت کارمندی» که مدیریتی غیر علمی و غیرانقلابی است، حاکم بوده و «مدیریت جهادی و انقلابی» در این حوزه حاکم نبوده است.
چرا قیمت گوشی دوباره بالا رفت؟
پایگاه خبری راد: داستان واردات گوشی تلفن همراه با استفاده از کارت ملی و ثبت در سامانه‌ی رجیستری، روشی بود که در ابتدا راه را برای وارد کردن گوشی‌های قاچاق به اسم مسافری باز کرد و بستن این سایت، بار دیگر موجب افزایش قیمت گوشی شد.
مشکل عرضه تلفن همراه کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که در روزهای گذشته مشکلات مربوط به واردات مسافری گوشی موجب افزایش قیمت آن شده، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است مشکل صنف عرضه‌کنندگان تلفن همراه، طرح ثبت تلفن همراه نیست که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است.